Toivoa ei ole
Pari sanaa vanhan ammattini tiimoilta.
Perinteisestihän luovat ovat aina olleet sitä mieltä, että mediatoimiston ämmät pitäisi ampua, ja uskokaa pois, meillä on syymme.
Dagmarin gängi ilmeisesti omasta mielestään pistää paremmaksi. Minun silmääni siellä esitellään sirkustemppuja, ei luovia ratkaisuja.
Perinteisestihän luovat ovat aina olleet sitä mieltä, että mediatoimiston ämmät pitäisi ampua, ja uskokaa pois, meillä on syymme.
Dagmarin gängi ilmeisesti omasta mielestään pistää paremmaksi. Minun silmääni siellä esitellään sirkustemppuja, ei luovia ratkaisuja.
7 kommenttia:
Pakko nyt kommentoida, että sirkustemputkin ovat paikallaan, JOS tiedämme kohderyhmän käyvän sirkuksessa ja tuotteemme istuu sinne hyvin.
Kenties,
mutta en minä teillä esitellyille tempuille luovan mediaratkaisun nimeä antaisi.
Tosin kaikki on edistystä verrattuna siihen, että mediatoimisto tulee presentaatioon dumaamaan toimiston ratkaisuja ja kertomaan, että tähän pitäisi laittaa iso, hymyilevä naisen kuva ja kakkuresepti, mikä on kuitenkin ollut mediatoimiston perinteinen panos suunnitteluun.
Niin no, onneksi nykyisin presentaatio tehdään yleensä yhdessä mainostoimiston kanssa, niin kummankaan ei tarvitse dumata toistensa ajatuksia.
Yhdessähän tässä tehdään töitä asiakkaan menestymisen eteen.
Olen hyvin iloinen, jos asia todella on noin. Toistainen kokemukseni (tosin mä olen copytellut viimeksi asiaksi asti tommoset vuosi ja 3 kk sitten) mukaan mediatoimiston panos koostuu reklaamitoimiston suunnittelun sabotoinnista parhaan kyvyn mukaan ja mediapaikkojen buukkaamisesta.
Tämä voi kuulostaa vittuilultakin, mutta vakuutan, että olen vilpittömästi kokenut asian näin. Mediatoimiston jengi tulee palavereihin kertomaan, mitä mainoksiin pitäisi laittaa(niihin pitäisi aina laittaa se iso hymynaisen kuva ja ehdottomasti resepti) ja lopun aikaa ihmettelevät, kun mainostoimisto ei tahdo syventää yhteistyötä.
Mukava kuulla, jos te ette tee niin.
Ymmärrän kyllä vitutuksesi.
En yhtään epäile etteivätkö hommat ole olleet noin kuin sanot - ja jossain varmasti vielä nykyisinkin ovat. Molempien osapuolen on oikeasti ymmärrettävä, mitä se yhteistyö oikeasti on.
Hyvät mainos- ja mediaideat syntyvät oikeista oivalluksista kohderyhmän elämästä ja niitä meidän pitäisi yhdessä työstää. Ei siinä ole ratkaisuna kokosivu aikkareissa tai banneri Maikkarin sivuilla.
Hiljaa hyvää tulee, kyllä ne asiat vähitellen muuttuvat. :-)
PS. Olisin vielä laittanut pari oikeasti ja oikein -sanaa tuohon vastaukseen, jos olisin kyennyt niitä näin jälkikäteen lisäämään... ;-)
On oikeasti hyvä homma, jos teillä on herätty mediatoimistohorroksesta ja ryhdytty miettimään, mitä oikeaa annettavaa teillä voi kokonaisuuteen olla. Mäkin sitä monta kertaa mietin, että pitäisikö yrittää vaihtaa sinne puolelle, koska työsarkaa todellakin riittää.
Ei muuta kuin tsemppiä vaan:)
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu